Přeskočit na hlavní obsah

Bella figura není jen hezká postava

K dnešnímu článku mě inspirovala kouzelná knížka Bella figura, kterou jsem zrovna dočetla. Celou dobu jsem přemýšlela na tím, jestli jsem ji náhodou nenapsala já, anebo jestli autorka není minimálně mým alter egem.

Knížka mimochodem není prvoplánově o hezké figuře, i když i k té se tam nakonec dopracuje/me. Bella figura je mnohem širší koncepce a znamená udělat každý aspekt života tak krásným, jak jen může být. Knihu v každém případě doporučuji, je napsaná inteligentně, elegantně a vtipně. Já jsem si při jejím čtení ovšem uvědomila jednu důležitou věc.

Pracovala jsem, podobně jako autorka, 11 let v korporátním světě, finančním, mužském a tvrdém. Z manažerských pozic se neodchází lehce, resp. většinou odcházíte na štítě, ne se štítem. I já, zrovna tak jako ona, dostala po totálním burn out odstupné a najednou jsem byla bez práce. Tohle by byl dlouhý a fakt dost neveselý příběh, protože v té době se mi rozpadlo úplně všechno, než jsem jak bájný Fénix vstala z popela a znovu roztáhla křídla.

Jenže já si  teď při tom čtení uvědomila, jak mi v tom tvrdém korporátním světě ztvrdly rysy v obličeji i povaha. Jak až teď, po několika letech mimo, jsem postupně zjemnila vzhled i chování: nechala jsem si narůst dlouhé vlasy, které jsem si přestala barvit na černo a naopak zesvětluji a zesvětluji, jinak se maluji, začala jsem nosit sukně a šaty, začala jsem vařit a péct, starám se o rodinu a dům, a najednou to pro mne není povinnost, činí mi to radost. Přestala jsem se ženami soupeřit, začala jsem je brát jako sestry a pocítila touhu jim pomáhat, předávat své vlastní poznatky a zkušenosti...

Skoro by se slušelo říci, že jsem konečně dospěla, ale já jsem bohužel přesvědčená o tom, že mnohé z toho by se nestalo, kdybych byla stále ještě denně konfrontována s finančními plány, muži i ženami, kteří se nepokrytě cpou do mého manažerského křesla a služebního auta, kdybych stále musela kontrolovat a vyhazovat své lidi, když by neplnili vysoká očekávání, když bych stále musela bojovat o svou pozici, svůj vysoký plat, svůj perfektní život... Ano, byla to moje volba a v té době se mi to líbilo, nakonec málo kdo z toho dokáže dobrovolně vystoupit. Dnes vydělávám zlomek toho, co jsem měla dříve, ale: vypadám podstatně lépe, cítím se svobodnější, uvolněnější, živější, klidnější, vyrovnanější, spokojenější, šťastnější...

Aby bylo jasno: rozhodně nikoho nenabádám, aby se vykašlal na své prosperující zaměstnání s nadprůměrným platem ve prospěch měkkých rysů v obličeji, ale řekněme si na rovinu, že tento vysoce kompetitivní způsob života nepřináší konkrétně nám, ženám, kromě toho vysokého platu nic dobrého. Ženy jsou totiž od přírody kooperativní, chtějí spolupracovat, a tento způsob neustálé soutěže a poměřování sil je, ač si to chceme či nechceme přiznat, vlastní spíše mužům. Ne že bychom to neuměly – já např. vyhrála nad všemi přítomnými testosteronem nadupanými chlapy celodenní assessment centrum v obou případech, kdy jsem se ho zúčastnila, a pak jsem mnoho mužů řídila. Ale bylo to takové Pyrrhovo vítězství, protože z fyzického ani psychického hlediska to pro nás prostě není to pravé ořechové.

Chtěla bych jen, abychom si uměli užívat života všemi smysly, jak o tom píše autorka tak pěkně v té knize, která se mnou natolik rezonovala, že mi při čtení až tekly slzy, jak moc se mě její slova dotýkala. A k tomu prostě musíme trošku zpomalit, abychom mohli zachytit prchavou krásu okamžiku, vůni kvetoucího stromu nebo tlejícího listí, vychutnali si domácí, s láskou vařená jídla, usmáli se na prodavačku a pohladili sousedova psa. Já osobně jsem to sice uměla vždycky, ale teď si to mnohem víc uvědomuji a vážím si toho. A vám všem přeji totéž!



Komentáře

  1. Moc krásně a pravdivě napsaný článek. Zpomalit a vychutnávat. Jste velmi inspirativní, děkuji za články i fotky na instagramu. Krásný den Nikol

    OdpovědětVymazat
  2. Nikol, moc děkuji a také přeji krásný den!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Podivuhodný příběh jednoho zásnubního prstýnku

Stojím s lívancem v ruce před kuchyňským oknem a sleduju, jak venku tiše a klidně sněží. Padají takové ty velké vločky jako ve filmu a na zemi už z nich leží docela slušný bílý koberec. Z očí mi právě tak tiše a klidně padají slzy a smáčejí mi snídani. Právě jsem dočetla příběh jak z amerického filmu a jsem dojatá. Je to příběh svatebních šatů, které si podruhé zahrály svou hlavní roli na svatbě vnučky původní nevěsty, po 47 letech. Připomnělo mi to maminku a její zásnubní prstýnek. Tuhle jsme s Kristýnou našly krabičku se starými šperky a vytáhly jsme na světlo boží i tenhle prsten s bílým kamínkem. Pamatovala jsem si ještě, jak ho máma nosila, ale vzpomínka musela být už dost stará, protože prstýnek byl prasklý, doslova prošoupaný nošením, a mámě ke stáří hodně natékaly prsty, měla artrózu. Říkala jsem si, že by se určitě dal opravit, ale neměla jsem ponětí, jak to udělat, aby vypadal tak, že bych ho chtěla nosit. Naši se brali v roce 1947, bylo po válce, peněz málo a oni už če

O motivaci a kde ji vlastně pořád beru?

Často dostávám otázku, kde stále beru motivaci k pohybu, práci na sobě, tomu, jak jím a jak se o sebe starám. Dlouho jsem nedokázala odpovědět dokonce ani sama sobě, až... až jsem si přečetla zajímavý rozhovor s jedním trenérem ve fitku, který hovořil o motivaci svých klientů. Tím nejdůležitějším, co jsem si z toho vzala, bylo rozdělení lidí na ty s vnitřní motivací, takovým tím motorem, který je věčně pohání, a ty, kteří tento motor nemají (nebo ho ještě neobjevili), a jsou tedy závislí na motivaci zvenčí. A jak asi všichni víme, motivace zvenčí příliš nefunguje, přesněji, funguje jen omezeně a na krátký čas. V jednom krásném popisu mé osobnosti se píše, že neumím věci dělat napůl, že do všeho vkládám svou duši, což je recept na velikost. Dá se na to koukat různě – moje maminka mi např. vyčítala, že když se pro něco nadchnu, jdu si za tím i přes mrtvoly, a v jakémsi osobnostním testu manažerů mi vyšlo, že mám naprosto nadprůměrnou úroveň schopnosti, kterou tam nazývali „r

A ten zadek je přírodní?

Včera to byl právě měsíc, co jsem se po hlavě vrhla do úplně nové etapy svého života. To, o čem jsem 30 let jenom povídala a tak nějak potají snila, jsem konečně zhmotnila: jsem osobní trenér fitness a mám své vlastní klientky. Čtyři týdny krásné práce s úžasnými ženami, které s důvěrou svěřily svá těla do mých rukou. Uběhlo to tak rychle, že jsem se musela trošku zastavit a zkusit si zrekapitulovat, co všechno jsem během toho měsíce zjistila. 1.     Moc mě to baví!!! Po dlouhé době mám zase pocit, že to všechno dává smysl, že můžu někomu předávat své vědomosti a zkušenosti, že můžu pomáhat... 2.     Je to docela fyzicky namáhavá práce! Zdvojnásobil se mi počet nachozených kroků, protože do fitka chodím většinou 2x denně (ráno a odpoledne) a mám to podle toho, jak moc jdu pozdě, na 15 – 18 minut. Další kroky nachodím během tréninků s klientkami, jak běháme mezi jednotlivými stanovišti. Pak také předvádím jednotlivé cviky a pomáhám se zátěží, když už nemůžou, a někdy si dám bři