Přeskočit na hlavní obsah

Jak to vypadá po měsíci přípravy Do formy? Hubnu?

Chcete vědět, jak cvičím, co jím a jak se moje tělo vyrovnává s tréninkem a novým stravovacím režimem? Jestli jsem po měsíci přípravy Do formy zhubla a mizí mi centimetry sádla z břicha, boků, zadku, nohou, rukou, hlavy... no, zadrž, Škorpilka, zadrž, i když jedno z míst oštipování kaliperem je mimochodem i na čelisti!

Na facebooku jste si řekli o článek na téma stravování s přihlédnutím ke sportovním aktivitám a případnému hubnutí, což je teď zrovna můj případ, takže to dostanete z první ruky.

Hned úvodem předesílám, že ačkoli jsem certifikovaným výživovým poradcem a o výživě, potažmo sportovní, jsem přečetla stohy knih, absolvovala jsem různé semináře a konference, a vlastně neustále se sama dále vzdělávám, nikdy vám já ani nikdo jiný nepředloží univerzálně platný a účinný návod na to, jak zhubnete právě vy. Nejdůležitější proměnnou v tomto zadání jste totiž VY, VÁŠ metabolismus, VAŠE chutě, návyky, současná váha, věk, počet diet, které jste již absolvovali, pohybová aktivita – a to nejen ta sportovní, tedy ta hodina/y tréninku, ale hlavně  ta mimosportovní. Mnohem více totiž záleží na takovém tom drobném každodenním pohybu, kterého má někdo z nás méně, někdo více. Mimochodem, kdyby někdo vymyslel takový univerzální návod fungující na všechny, tak je miliardářem, když si uvědomíme, jak vysoké procento lidí je už dnes všude ve světě obézních či minimálně s nadváhou!

Nicméně já tady teď napíšu způsob, který pomáhá mně. Jak vím, že pomáhá? Měřím, přátelé, měřím! Pracovala jsem dlouho v managementu, kde po našem slovním zhodnocení, jak nám ten prodej jako jde, že myslíme, že dobře, přišla vždy logická otázka: „A myslíte, nebo víte? Máte to změřený?“ Tak jsem si zvykla na to, že bez čísel to prostě nepůjde, ačkoli je nemám ráda.

Takže čísla po 1. měsíci

Měřené objemy:
Takové divné místo nad prsy – 2 cm
Pas - 3 cm
Boky – 3 cm
Stehna – 2 cm
Lýtka a paže zatím zůstaly beze změny.
Celkový úbytek 10 cm

Hmotnost:
Počáteční 69,5 kg
Současná 65,5 kg
Úbytek 4 kg

Tuk:
Počáteční 28,2%
Současný 25,4%
Úbytek 2,8 %

Trénink a kardio

Cvičení jsem popsala v posledním článku, od té doby se ale velmi změnil můj přístup ke kardiu z naprosté HATE na úplnou LOVE! Nikdy bych tomu nevěřila, kdyby mi to někdo řekl, ale já prosím dobrovolně ráno vstávám, abych mohla běžet do fitka na pás, cupitám tam jak veverka 45 min a přijde mi to jako nic, případně teď už jsem 2x při pěkném počasí běžela ven u nás do lesoparku (který máme mimochodem příhodně blízko od baráku, takže žádné výmluvy neuspějí), z toho jednou jsem dokonce prováděla výběhy do kopce, což upřímně také nesnáším, a endorfiny mi přitom stříkaly i ušima. No – co na to říct? Jo a zapomněla jsem zmínit, že ačkoli mám předepsané minimálně 2 kardio seance týdně, já z pilnosti provádím 3 a v neděli, kdy mám volno, se ošívám a nejraději bych šla taky! Tělo si na pravidelný pohyb zvyklo, běží jak dobře namazaný stroj a dělá mu to evidentně dobře nejen fyzicky, ale i psychicky.

Jídlo

A dostáváme se k jídlu, tedy k tomu, čím ten úžasný stroj promazávám. Jak už jsem psala, mám daná makra, tedy denní množství sacharidů, bílkovin a tuků, a jejich doporučené zdroje. Nikdo mě nekontroluje, ale fakt se snažím nefixlovat. Vše, co jím, průběžně zadávám do aplikace Kalorické tabulky, které mi vše propočítají, takže např. včera už jsem po obědě věděla, že se večer půjdu asi pást.

Uvedu vám tady příklady mých typických jídel i s gramáží, která jím ráno, odpoledne a večer, protože v poledne vaříme doma na střídačku 3 lidi, a tak musím ta další jídla dorovnávat na snídani + oběd (ve smyslu, jestli mi ještě něco a co zbyde na večer).

Snídaně:
     předtréninková kaše (jíme kolem 8:00, trénink je od 10:00)
40 g vloček jemných
½ lžíce chia semínek
voda, pár minut vařit.
25 g (odměrka) TPW syrovátkového proteinu (vmíchám po uvaření)
na ozdobu 25 (30) g borůvek + 25 (30) g malin, případně jahody
někdy ještě lžička drcených kakaových bobů
někdy zamíchám do kaše při vaření vajíčko nebo zbylý bílek z vaření

potréninková vajíčka (po ranním kardiu na lačno)
2 (3) vajíčka podle velikosti na kousku másla usmažit, případně volská oka
2 chlebíčky celozrnné pšeničné/rýžové
50 g mix salátů trhaných, nějaké rajče/kedlubna/ředkvičky nebo
1 kus ovoce (mandarinka, jablko)

nedělní lívance (nemáme trénink) – množství pro dva
150 g Madeta Cottage
2 vejce (+ 1 bílek)
40 g vločky jemné
15 g kokosové mouky
malá lžička prášku do pečiva
rozmixuju tyčákem, smažím na lehce pomaštěné pánvi (kokosový olej)
zdobím ovocem, příp. řeckým jogurtem a lžičkou ořechového másla


Odpolední svačina
tvaroh (125 g – 150 g) nebo Milko řecký jogurt (140 g)
ovoce (jestli mi po snídani a obědě ještě zbývají volné sacharidy)
špaldové lupínky Alnatura/ granola s jahodami a mandlemi Emco... cca 10 - 15 g
1 lžička (no, Danuško, kdybys nekecala...!) ořechového másla Nutspread

Večeře
     Ryba (maso, podle toho, co bylo k obědu) jako minutka na pánvi cca 150 g
Míchaná zelenina dušená (zmrazená) nebo čerstvá (zelené fazolky, kapustičky, kořenová zelenina, mix toho všeho) cca 100 - 150 g, nebo
Mix trhaných salátů (střídám různé druhy) - toho můžu hodně

Tuňák ve vlastní šťávě, okapaný - gramáž podle potřeby bílkovin od 100 g do celé plechovky (180 g)
Mix trhaných salátů/jiná čerstvá zelenina nakrájená na salát - velká miska
Trochu olivového oleje, citronové šťávy
Semínka na posypání
Místo tuňáka někdy dávám lososa z konzervy, nebo ochucené tofu, seitan

Vajíčka na všechny způsoby (když jsem je neměla k snídani) - většinou 3 ks
Zelenina - cca 100 - 150 g

Shirataki nudle („těstoviny“ z konjaku, což je kořen, neobsahují žádné kalorie, tuky, sacharidy ani bílkoviny, prostě NIC – haha, ale najíte se! Navíc snižují hladinu cukru v krvi a celkově je to taková docela zajímavá věc) - půl balení (100 g)
Mleté maso s rajčatovou omáčkou jako na špagety - zase podle potřeby bílkovin 100 - 150 g

Samozřejmě mi vše, co za den sním, musí souhlasit s makry, takže vážím a zapisuju do tabulek, tedy do mobilní aplikace. Teď v druhém měsíci je to trochu těžší, protože jsme začali vlnit (tedy měnit množství sacharidů) – mám povolených 100/50/100/50/150/100/50 g na jednotlivé dny v týdnu, ve dnech s méně sacharidy můžu navýšit objem bílkovin. Musím přiznat, že dny s 50 g sice nemám hlad (nemám hlad zatím vůbec, i když se na každé jídlo vážně těším), ale určitě bych jich snědla víc...

Teď to tady možná vypadá, že jsem děsný asketa, ale já si překvapivě užívám každé (i to nejskromnější) jídlo víc, než před zahájením přípravy Do formy, a to mám jídlo ráda! Myslím, že je to tím, že když se začnete pravidelně hýbat, všechno vám začne v těle intenzivněji pracovat a vám se  zostří vnímání všech tělesných pocitů: vůně zaslouženého, čerstvě připravovaného jídla, jeho chutě, kapky teplé sprchy dopadající na zpocenou kůži a vůně sprchového gelu, jemnost dobře prokrvené kůže na celém těle a pleti na obličeji, příjemná únava večer a měkkost přikrývky při ukládání ke spánku...
Anebo je to prostě jenom tím, že to miluju. Miluju pocit, že žiju „na plný koule“, že můžu cítit, jak mi v těle tepe krev, že mi po zádech stékají čůrky potu, jak se mi plíce můžou rozskočit, jak si zpívám po dobře odvedeném tréninku ve sprše... třeba „Nonstop, já chci žít nonstop, a s tím, co přijde, mám chuť se rvát. Už nejsem dítě mejdanů, už nejsem módní hit, láká mě vůně príma dnů a chci jen nonstop žít!“ (hihi, jsem už starší generace, no!) Tak dobře: „Když nemůžeš, přidej víc, zakřič prostě z plných plic, že slovo nejde neexistuje, slovo nejde neexistuje. Když nemůžeš, přidej víc, zakřič prostě z plných plic, že to dáš, na to máš, že to dáš!“

Ještě dva měsíce intenzívní přípravy před námi a já se moc těším! Je ještě něco, co by vás zajímalo? Co třeba takové lifehacky (tipy, triky, fígle) do fitka?












 

Komentáře

  1. Vy jste fakt neuvěřitelně důsledný dříč! Ať se daří a ať Vás síla neopouští.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!! Když mně se to ale vůbec nezdá jako dření... :-D

      Vymazat
  2. Teda Dančo, "dohnívám" ke změně už delší dobu, ale tenhle článek mě nakopl tak, že od zítra začnu řešit i jídelníček!
    Díky za motivaci! Ať se vám daří!
    Lenka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Podivuhodný příběh jednoho zásnubního prstýnku

Stojím s lívancem v ruce před kuchyňským oknem a sleduju, jak venku tiše a klidně sněží. Padají takové ty velké vločky jako ve filmu a na zemi už z nich leží docela slušný bílý koberec. Z očí mi právě tak tiše a klidně padají slzy a smáčejí mi snídani. Právě jsem dočetla příběh jak z amerického filmu a jsem dojatá. Je to příběh svatebních šatů, které si podruhé zahrály svou hlavní roli na svatbě vnučky původní nevěsty, po 47 letech. Připomnělo mi to maminku a její zásnubní prstýnek. Tuhle jsme s Kristýnou našly krabičku se starými šperky a vytáhly jsme na světlo boží i tenhle prsten s bílým kamínkem. Pamatovala jsem si ještě, jak ho máma nosila, ale vzpomínka musela být už dost stará, protože prstýnek byl prasklý, doslova prošoupaný nošením, a mámě ke stáří hodně natékaly prsty, měla artrózu. Říkala jsem si, že by se určitě dal opravit, ale neměla jsem ponětí, jak to udělat, aby vypadal tak, že bych ho chtěla nosit. Naši se brali v roce 1947, bylo po válce, peněz málo a oni už če

O motivaci a kde ji vlastně pořád beru?

Často dostávám otázku, kde stále beru motivaci k pohybu, práci na sobě, tomu, jak jím a jak se o sebe starám. Dlouho jsem nedokázala odpovědět dokonce ani sama sobě, až... až jsem si přečetla zajímavý rozhovor s jedním trenérem ve fitku, který hovořil o motivaci svých klientů. Tím nejdůležitějším, co jsem si z toho vzala, bylo rozdělení lidí na ty s vnitřní motivací, takovým tím motorem, který je věčně pohání, a ty, kteří tento motor nemají (nebo ho ještě neobjevili), a jsou tedy závislí na motivaci zvenčí. A jak asi všichni víme, motivace zvenčí příliš nefunguje, přesněji, funguje jen omezeně a na krátký čas. V jednom krásném popisu mé osobnosti se píše, že neumím věci dělat napůl, že do všeho vkládám svou duši, což je recept na velikost. Dá se na to koukat různě – moje maminka mi např. vyčítala, že když se pro něco nadchnu, jdu si za tím i přes mrtvoly, a v jakémsi osobnostním testu manažerů mi vyšlo, že mám naprosto nadprůměrnou úroveň schopnosti, kterou tam nazývali „r

A ten zadek je přírodní?

Včera to byl právě měsíc, co jsem se po hlavě vrhla do úplně nové etapy svého života. To, o čem jsem 30 let jenom povídala a tak nějak potají snila, jsem konečně zhmotnila: jsem osobní trenér fitness a mám své vlastní klientky. Čtyři týdny krásné práce s úžasnými ženami, které s důvěrou svěřily svá těla do mých rukou. Uběhlo to tak rychle, že jsem se musela trošku zastavit a zkusit si zrekapitulovat, co všechno jsem během toho měsíce zjistila. 1.     Moc mě to baví!!! Po dlouhé době mám zase pocit, že to všechno dává smysl, že můžu někomu předávat své vědomosti a zkušenosti, že můžu pomáhat... 2.     Je to docela fyzicky namáhavá práce! Zdvojnásobil se mi počet nachozených kroků, protože do fitka chodím většinou 2x denně (ráno a odpoledne) a mám to podle toho, jak moc jdu pozdě, na 15 – 18 minut. Další kroky nachodím během tréninků s klientkami, jak běháme mezi jednotlivými stanovišti. Pak také předvádím jednotlivé cviky a pomáhám se zátěží, když už nemůžou, a někdy si dám bři